Gebeliğin başında kadınların çoğu normalden daha çok yorgun olurlar.Vücudunuz yep yeni bir durumla karşı karşıyadır ve bu durum daha çok psikolojik fiziksel yüklerin artması şeklindedir.

Yeni duygu ve düşünceler ve fiziksel yükle karşı karşıya kalan vücudunuz, gebeliğiniz planlı olsun veya olmasın birtakım sıkıntılan karşılamak zorundadır. Fizik olarak dolaşımdaki kan hacminin hızla artması,vücutta su tutulması,  karnınızda hızla büyüyen bebek ve hormonların  etkisiyle oluşan kas,iskelet sistemi değişiklikleri başlıca yorgunluk nedenleridir.Bebeğinizin sağlıklı olup olmayacağı düşüncesi, nasıl bir anne olacağınız ve doğumdan sonraki hayatınızda oluşacak değişikliklere yönelik kaygılar ise sizi psikolojik olarak sizi yoran başlıca etkenlerdir.

Öneriler:

  • İhtiyacınız kadar dinlenin
  • Gün içerisinde ara sıra şekerleme yapabilirsiniz
  • Dinlenirken bacaklarınızı yukarıya kaldırınız
  • Etrafınızdaki insanlardan size yardımcı olmalarını isleyiniz
  • Enerjik olmanın en iyi yolu egzersiz yapmaktır
  • Her gün nefesiniz taşmadan, tertemeden sohbet ederek yapılacak orta derecede bir egzersiz (örneğin eşinizle yürüyüş) kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayabilir
  • Uygun beslenin! Gebeliğin başlangıcında yeterli demir, vitamin ve  protein desteği  almıyorsanız yorgunluk hissiniz şiddetlenebilir.
  • Sigara ve alkol alıyorsanız, bırakmalısınız.

Sık idrara çıkma, gebeliğin en erken belirtilerinden biridir. İdrar kaçırma, gebelik sırasında ve sonrasında sık görülen bir semptomdur. Aynı zamanda bebek büyüdükçe ve doğumdan birkaç hafta sonra da belirtiler artabilir.