Gebelikte Balık Tüketmek Ne Kadar Sağlıklı?

Vücudun temel bir yapı taşı olan protein, yaşamda önemli bir rol oynamaktadır. Hamile bir kadın beslenmesindeki proteinleri herhangi bir formda tüketmekte tereddüt etmemelidir.

Balıklar protein açısından zengin bir kaynaktır ve bebeğin beyin gelişimini destekleyen çoklu doymamış omega üç yağ asitleri içerir. Çeşitli çalışmalar, gebelik sırasında balık yemenin, daha yüksek zeka (IQ) düzeyine sahip çocukların doğmasına yararı olabileceğini ortaya çıkarmıştır.

Herkes balıkların sağlığa iyi geldiği konusunda hem fikirdir, ancak hangi çeşitleri ve ne miktarda balık tüketilmesi gerektiğinr dair çekinceler bulunur. Çoğu kişi balık tüketmenin gebe bir bayana zararı olabileceğini de düşünmektedir. Hamilelikte balık tüketmek tartışılan konular arasında yer alsa da bu bebeğin gelişimi için oldukça gereklidir.

Balık seçimi söz konusu olduğunda, balıktaki cıva içeriğini anlamak önemlidir, çünkü hamilelikte bu durum çok önemlidir. Cıva besin zincirinde hücrelerde biriken ağır bir metaldir. Bu, yüksek cıva içeren balıkların bebeğin beyni için tehlikeli olması nedeniyle hamileyken tüketilmemesi anlamına gelmektedir. Gebelik sırasında yüksek miktarda cıva içeren balıkların düzenli olarak tüketilmesi durumunda tehlikeli olan bu durum aksi halde geçersizdir. Öte yandan, omega 3 yağ asitleri içeren balıklar beynin gelişimine yardımcı olur.

Balıklar ayrıca PCB'S adı verilen, uzun vadeli sağlık problemlerine neden olabilecek toksinler ve kirleticiler de içerir. Uzmanların yenmemesi için önermiş olduğu bazı balık türleri vardır. Bunların birçoğu kılıç ve köpekbalığıdır. 

Balıkların gebelikte sağlığa faydası olduğu bilinmektedir.  Çeşitli araştırma türleri, kadınların ve yeni doğanların, protein ve omega-3 yağ asit kaynağı olduğu için balık tüketilmesi konusunda aynı fikirdedir. Protein birçok vücut fonksiyonlarında yararlı olan temel bir maddedir.

Hamilelik sırasında balık yemek, annenin beyin işlevinde önemli bir rol oynayan Omega 3 yağ asitleri kazanmasına yardımcı olur. Bu kritik besin vücutta sentezlenmediğinden, yediğimiz şey aracılığıyla elde edilmelidir.

Omega asitlerinin sağladığı faydalar:

  • Fetusun nörolojik gelişiminin tamamlanmasını sağlar
  • Fetal beyin gelişimini ve görme yeteneğini destekler
  • Kardiyovasküler ve solunum sistemlerinin doğru gelişmesine yardımcı olur