Gebelik Sürecinde Yüzmenin Faydaları

Yüzme, bağlar ve eklemler üzerinde stres veya basınç uygulanmadan gebelik sırasında orta şiddette kardiyovasküler egzersiz seanslarına izin verir. Yüzme hamileliğin her üç trimesterinde güvenle uygulanabilir.

Genellikle yüzme, gebe kadınlar için güvenli kabul edilir ancak yüksek riskli gebelik olarak adlandırılan kadınlarda aşırı dikkatli olunmalıdır. Bir kadın nasıl yüzmeyi biliyorsa hamilelik sırasında da uygulamaya devam etmelidir. Bununla birlikte, hamile kalmadan önce hiç egzersiz yapmayan kadınlar, hamile kaldıklarında bir miktar zorluk yaşayabilir.

Gebelik sırasında aerobik egzersizlerin rolü olağanüstüdür çünkü vücudun oksijeni kullanma ve işleme kabiliyetini arttırmaya yardımcı olur. Yüzme, büyük gruptaki kasları, içerdiği için aerobik egzersizin başka bir formudur.

İşte gebelik sırasında yüzmenin faydaları;

  • Kardiyovasküler sağlık için faydalı olan düşük etkili bir egzersiz programıdır.
  • Yüzme, kişinin fiziksel dayanıklılığı artırabilir. Aynı zamanda dolaşımı arttırarak kasları geliştirir.
  • Hamilelik sırasında omuzlar ve omurga söz konusu ağırlığı dengede tutabilmek için birçok anatomik ve fizyolojik değişikliğe uğrar. Yüzme, kas gücünü ve işlevselliğini nazikçe artırabilir.
  • Su aynı zamanda hamile bir kadını aşırı ısınmaya karşı korur ve egzersiz sırasında oluşabilecek yaralanmaları önler.
  • Yüzme, anne adayının kilosunu normal aralıkta tutmaya da yardımcı olabilir.


Yüzme, en güvenli egzersiz olarak düşünülür. Düzgün eğitilmiş bayan yüzücü, çok fazla değişiklik yapmadan hamile kaldıktan sonra yüzmeye kolayca devam edebilir. Bununla birlikte, gebelik sırasında egzersizi bırakmanız gereken işaretleri bilmeniz gerekir. İşte onlardan bazıları;

  • Hamileyken egzersiz veya yüzme ile ilgili önemli sorunları çözmek için doktorunuza danışın.
  • Hamile bir kadın daima yavaşça egzersiz yapmaya başlamalı.
  • Yüzerken su tüketmeyi unutabilirsiniz. Ancak egzersiz yaparken su çok önemlidir. Bu nedenle belirli aralıklarda su tüketmelisiniz.